سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیدا کردن خریداران خارجی mahancompany

پیدا کردن خریداران خارجی


چگونه یک خریدار برای محصولات خود پیدا کنیم؟

برای بسیاری از کسب و کار ها یافتن یک خریدار خارجی بالقوه کاری بسیار دشوار است . این موضوع ناشی از نداشتن ارتباطات و عدم آشنایی با روش های جذب مشتری خارجی می باشد.


در آخرین تحقیق میدانی که در سال 1397 از مدیران عالی کسب و کارها  و مدیران فروش انجام شد 67 درصد از انها مشکلات کسب و کارها در زمینه صادرات را بازاریابی و مشتری یابی خارجی ذکر کرده اند. مدیران کسب و کارها برای توسعه واحد برون مرزی خود و پیدا کردن خریداران خارجی خود نیازمند استفاده از تیمی متخصص جهت بازاریابی هستند.


یافته های این تحقیق نشان می دهد 72 درصد از هزینه های صورت گرفته به دلیل عدم آشنایی با خریداران محصولات در بازار هدف و عدم تطبیق روش اجرایی با استراتژی مناسب به هدر رفته است. ما در این مقاله روش های موجود برای پیدا کردن خریداران خارجی را به شکلی ساده مطرح کرده ایم. شما می توانید بر اساس استراتژی کسب و کار خود یک یا چند روش را انتخاب و شروع به بازاریابی کنید .


روش های پیدا کردن خریداران خارجی

ما روش های بازاریابی را برای درک بهتر شما خوانندگان به دو بخش سنتی و دیجیتالی طبقه بندی می کنیم. همانطور که می توان حدس زد روش های دیجیتالی نسبت به روش های سنتی به بودجه کمتری نیاز دارند و با توجه به رشد استفاده از این روش ها , می توانید انتظار بازخورد های بیشتری  را نسبت به سرمایه گذاری خود داشته باشید.


 


روش های سنتی

1- بازاریاب حضوری

یکی از متداول ترین ابزار های بازاریابی استفاده از یک کارشناس و بازاریاب در کشور مورد هدف است. بازاریاب با توجه به تجربه و روش های ایجاد ارتباط کلامی و استایل بازاریابی خود می تواند پیام شما را به شکل صحیحی به مخاطب انتقال دهد. همچنین حضور یک فرد می تواند به مخاطب این پیام را منتقل کند که شما تا چه میزان به مشتریان خود و رفع دغدغه آنان اهمیت می دهید و برای بازاریابی خود تا چه میزان حاضر به سرمایه گذاری هستید.


شما برای داشتن یک بازاریاب نیازمند یک دفتر با متخصصینی برای مدیریت بازاریابان خود هستید این روش مناسب شرکت هایی است که توانایی سرمایه گذاری بالایی را در کشور هدف مورد نظر خود دارند .


اگر شما به دنبال بازاریاب حضوری هستید و امکان ایجاد دفاتر نمایندگی در کشور  مقصد را ندارید می توانید از خدمات بازاریاب حضوری ماهان استفاده کنید.اطلاعات بیشتر


 


2- شرکت در نمایشگاه ها

برای بسیاری از کسب و کار ها شرکت در یک نمایشگاه  بین المللی دستاورد ویژه ای برای ارتباط با شرکت های خارجی به حساب می آید . چرا که شما را قادر می سازد از نزدیک توانایی رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید . همچنین شرکت کردن در یک نمایشگاه شما را با مشتریان احتمالی بسیار نزدیک می کند . با توجه به اینکه حضور در یک نمایشگاه معتبر می تواند بازخورد های قابل توجه ای داشته باشد پیشنهاد می شود  این روش را در دستور کار خود قرار دهید.


در تحقیق یاد شده مدیران کسب و کار ها علت دریافت بازخورد های مناسب را  آمادگی های زنجیره تامین , قیمت گذاری مناسب , استفاده از نیروی با تجربه برای پرزنت، مکاتبات بازرگانی و همچنین مزایای رقابتی محصول عنوان کرده اند . بزرگترین چالش این روش بودجه است.با توجه به تحریم های سال 2018 پذیرش شرکت های نمایشگاهی از شرکت های ایرانی بسیار چالش افرین شده است.


 

3-  دفتر نمایندگی خارجی

برای بسیاری از خریداران در سراسر جهان حضور کالا در کشور مقصد بسیار حیاتی و مهم است. ایجاد یک دفتر نمایندگی در کشور مورد هدف کمک می کند تا اعتماد خریداران را جلب کنید و ریسک موجود را برای خریدار کاهش دهید. البته این روش هزینه های ثابت و جاری بالایی دارد و اصولا به شرکت هایی که محصولات خود را در گذشته صادر کرده و برند را به پایداری رسانده اند پیشنهاد می شود. همچنین بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای امتیاز ویژه ای برای تامین کنندگانی که در داخل انبار توزیع دارند در نظر می گیرند و احتمال عقد قرارداد برای چنین تامین کنندگانی نسبت به سایرین بیشتر است.


4- هئیت تجاری

هئیت های تجاری خارجی تشکیل شده از مدیران بنگاه های اقتصادی و مدیران اتاق های بازرگانی و گاها مدیران عالی رتبه سیاسی می باشد و حضور در چنین گروهی امتیازات و ویژگی های فراوانی را به همراه دارد. برای حضور در چنین هیئت هایی نیاز به برنامه ریزی دقیقی وجود دارد . البته برای اثر گذاری بهتر است با شرکت هایی که قصد مذاکره با آنها را دارید از قبل وارد مذاکره شده باشید تا نتایج ملموس تری را دریافت کنید. این روش نسبت به برخی از روش های سنتی دیگر دارای هزینه کمتری است . و بیشتر شامل اخذ ویزا و هزینه تور مسافرتی تجاری و استخدام مترجم می باشد.


 


5- تبلیغات محیطی

حضور در رسانه ها همیشه اثرات و بازخورد های قابل توجه ای را به ارمغان می آورد . از استند ها و بیلبورد های محیطی تا رسانه های تلویزیونی و رادیویی را شامل می شود. بسته به اهداف و استراتژی کسب و کار و طرح صادراتی خود می توانید از چنین روشی استفاده کنید. البته درک اینکه هر یک از روش های تبلیغات محیطی می تواند دستاورد های مختص به هر کشور را داشته باشد . چالش مهم در این روش بودجه مورد نیاز و دسترسی به تیم مدیریتی و طراحی و اجرایی برای ارتباط با تجار خارجی در کشور هدف است.